Prefabsystem Syd flyttar in i ICON Växjö

Pressmeddelande 2018-03-14

Arbetet med Växjös nya landmärke pågår för fullt och inflyttning närmar sig. Sedan tidigare står det klart att Play’n GO, Växjö Fria gymnasium, Sigma Technology, Nordea och EY blir hyresgäster i ICON Växjö. Nu står det även klart att Prefabsystem Syd väljer att placera sitt huvudkontor i byggnaden.

Prefabsystem Syd är verksamma inom byggsektorn och tillhandahåller helhetslösningar för komplexa stomentreprenader. Företaget startades 2015 och har en lång branscherfarenhet inom optimerade stomsystem. Sedan starten har bolaget upplets en kraftig expansion och har för närvarande kontor i Växjö och Göteborg (Kungsbacka). Prefabsystem Syd är välbekant med ICOn då företaget har varit med och ansvara för byggnadens stomentreprenad.

– Det känns fantastiskt att vi nu har gjort klart med en flytt till ICON. Framför allt eftersom vi har varit med under resan och byggnationen på ett lite annat sätt än de flesta övriga hyresgäster. Även om vårt arbete på ICON sedan nästan ett år tillbaka är avslutat har vi med spänning följt projektet, säger Hans Lindfors, VD på Prefabsystem Syd.

I ICON kommer Prefabsystem Syd få plats och möjligheter till att fortsätta sin expansion. Förhyrningen omfattar ca 200 kvadratmeter på våning 16. För att få rum med den växande personalstyrkan blir flytten till ICON ett steg inom den framtida expansionen.

– Vi har sedan starten haft en fantastisk tillväxt och efterfrågan inom branschen är fortsatt stor. Samtidigt som vi kan vara med och påverka utformningen av våra nya lokaler skapar vi rätt förutsättning och en bra arbetsmiljö för våra medarbetare, säger en förväntansfull Hans Lindfors.

– Vi tycker det är extra glädjande att Prefabsystem Syd väljer att flytta sitt huvudkontor till ICON. Framför allt för att man sedan ett tidigt skede varit en del av framställningen av byggnaden. ICON kommer bli en bra reklampelare för Prefabsystem Syd och vi vet att de kommer känna stolthet över att visa upp byggnaden för besökare. Vi vill önska vår nya hyresgäst varmt välkommen till ICON, avslutar Henrik Swahn, VD på APP Properties.

ICON Växjö blir en toppmodern byggnad med miljösmarta och inspirerande kontor. I och med att Prefabsystem Syd har anslutit sig som hyresgäst finns det enbart ett fåtal kontorsytor kvar med Växjös vackraste utsikt.

Kontaktperson APP Properties, Henrik Swahn: 072-320 89 02 eller henrik.swahn@app-properties.se

Kontaktperson Prefabsystem Syd, Hans Lindfors: 072-540 02 17 eller hans@prefabsystemsyd.se